Ahad, 6 Mac 2011

JANJI-JANJI JANGAN TAK JANJI....

Dua tiga hari ni dok heboh pasai pilihanraya DUN Kerdau dan DUN Merlimau.. Keputusan dah dapat BN menang 2-0 mengalahkan calon PAS. UMNO wajib bersyukur diatas nikmat dan kepercayaan pengundi yang diberikan kepada UMNO-BN sehingga memberikan kemengang yang lebih besar majoritinya berbangding PRU2008. Sekarang adalah masa untuk mengotakan janji-janji yang dibuat untuk membela dan menjaga kehendak rakyat....semua ini adalah tanggungjawab dan amanah yang diberikan.
Bercerita pasai janji-janji ni, jangan jadi macam ostaz MB kedah ni.. nak sejahtera rakyat tapi dok nampak kui celaru dengan tindakan dan pengurusan pemerintahannya. Terbaru adalah menaikkan tarif ayaq . Rakyat kedah ni rata-rata yang dok kat kampong-kampong kebanyakan adalah bekerja sendiri. Kampung dikedah bukan macam kampung baru di kuala Lumpur, walaupun nampak buruk tp depa ni hebat-hebat, ada motokar, ada motosikal.
Bila ayaq dah naik, rakyat pun kena ikut juga tak bantah, dah kata setia pada pemimpin. Cuma lani dok kalut pulak macamana nak pi bayar duit ayaq. Dulu boleh bayar kat pejabat pos yang ada disemua kawasan ,di bandar, di pekan kecil. Tapi lani kerajaan ostaz azizan dah tak bagi bayar disitu.. kena bayar kat SADA.
Mungkin kalaulah Pejabat POS tu boleh ditukar ke Pejabat PAS , tentu ostaz Azizan bagi bayar kat sittu...kah..kah..kah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan